Annika Kuusk

KODULEHT ON KOLINUD – WWW.ANNIESORGANIC.EE

MINU 10 SOOVITUST RASEDATELE

Kahtlemata võib iga rasedus olla äärmiselt erinev, kuid annan mõned nõuanded, mis on tulnud minu isiklikust kogemusest ja õppeprotsessist.

Söö mitmekülgselt ja võta lisaks vitamiine

  • Ilmselgelt vajab kasvav beebi ekstra toitaineid, mistõttu tuleb toidule esktra tähelepanu pöörata. Tänapäeva põllumajanduse tulemusena ei sisalda toiduained enam nii palju vitamiine ja toitaineid kui vanasti. Seega peaks juurde võtma lisaks vitamiine, mis oleksid võimalikult puhtad, naturaalsed ja kõige tervislikumad. Kõige tähtsamad vitamiinid raseduse ajal:
  • folate – kindlasti mitte foolhape, sest foolhape on vitamiinipreparaatides sünteetilisel kujul ning keha ei pruugi seda hästi omastada
  • raud
  • B12
  • jood
  • kaltsium
  • D-vitamiin
  • omega3 – taimne vetikatest pärinev omega3 peaksid olema puhtamad kui loomset päritolu tooted
  • magneesium 
  • tsink
  • kaltsium

Olulised ained, mida ma ei võta lisaks, sest saan piisavalt toiduga:

  • seleen – üks parapähkel päevas peaks tagama piisava seleenivajaduse ilma tablettideta
  • A vitamiin – väga lihtne saa ka toidust: porgand, kõrvitsasordid, bataat, muskusmelon, aprikoos, spinat, kale, brokoli jt. rohelised saadused

Tegelikult on üsna raske leida häid kvaliteetseid ja kõige loomulikumaid vitamiine eesti apteekidest või looduspoodidest, mistõttu tellisin endale enamiku välismaalt, erinevatest riikidest. Panin kokku kõige paremad tooted.

Minu vitamiini “pakk” koosneb 9 vitamiinist, millest vaid 4 on tableti kujul ning ülejäänud on vedeliku või pulbri kujul. Ma võtan neid eraldi, sest tegelikult omastuvad need sellisel viisil paremini. Vitamiinide puhul peab ka täpselt teadma millal ja mida koos võtta. Tahan peagi ka Teieni tuua info parima vitamiinipaki kohta, info tulekul peagi!

Ole alguses väga ettevaatlik!

Raseduse algus on teatavasti kõige õrnem periood, paljud rasedused paraku ka katkevad. Paradoksaalne on olukord siis, kui on rasked sümptomid, aga kõhtu pole veel näha. Seetõttu ma arvan, et vajaksime üleriigilist või lausa rahvusvahelist rinnamärki, mida rasedad saaksid kanda näiteks ühistranspordis, kui tunnevad end halvasti.  Rinnamärk aitaks abivajajat märgata kõige tundlikumal perioodil.

Seotud kujutis

Mine massaaži või kiropraktiku juurde!

Seljavalud on väga tavapärased raseduse puhul, aga nende käes ei pea kannatama! Minu puhul on olnud suureks abiks kiropraktika ja massaaž.

Minu kiropraktik Martin Heimnets kasutas spetsiaalselt rasedatele mõeldud kiropraktilisi võtteid, mis on rasedatele täiesti ohutud ning tõepoolest aitasid ravida seljaprobleeme. Meie tasuline ämmaemand ütles isegi, et kiropraktika peaks olema lausa kohustuslik rasedatele enne ja pärast sünnitust, sest see aitab leevendada mitmeid seljaprobleeme.

Olen proovinud ka rasedate massaaži – see on kahtlemata väga teema! Olen proovinud Tallinnas seni 2 salongi:
1) Osso salong – väga soovitan, massöör Helin on väga professionaalne ja hea; massaaži tehakse läbi riiete mati peal, aga olemine tehakse patjadega väga mugavaks; massöör oskab hästi vajutada erinevaid punkte ja teha kasulikke venitustehnikaid.
2) Massaažiekspress – massaaži tehakse tavalisel massaažilaual külili ja selili asendites, ilma riieteta ja õliga; tegemist on klassikalisema massaažiga, kus erilisi punkte väga ei vajutata; see pole isiklikult väga minu maitse. 

Ära kasuta enda kõhulihaseid pärast 6. kuud!

Kui oled pikali asendis pead tõusma püsti külje kaudu, mitte otse kõhulihast kasutades! Vastasel juhul võid kahjustada teatud kõhulihaseid, mis võivad taastuda lausa 6-7 aastat! Keegi mulle seda varem ei rääkinud, selle info sain kuskil 7-8. kuu vahel juhuslikult joogatunni treenerilt. Loodetavasti pole ma seda lihast kahjustanud.

Kasuta spetsiaalseid õlisid, et mitte oma keha kahjustada!

Keegi meist ei soovi venitusarme, seega on väga oluline end “sisse õlitada” õigete vahenditega. Ise eelistan ikka kõige looduslikumaid tooteid. Mingisugused end looduslikuks pidavad tooted, nagu näiteks väga levinud Palmer’s pole minu jaoks mõeldav valik.
Seega avastasin enda jaoks hea puhta saksa brändi Weleda, mida küll varem teadsin, aga polnud kasutanud. Weleda Mama õliga regulaarne masseerimine peaks looduslikult viisil aitama venitusarmide vastu.

Pildiotsingu weleda mama tulemus

Weleda perineum massage oil peaks kõige looduslikumal viisil aitama lahkliha lõikamise vastu. Kuuldavasti on päris tihti vaja sünnituse käigus lahkliha lõigata või siis see rebeneb ise ning pärast tuleb see kinni õmmelda ja sellest taastumine võib olla üsna ebameeldiv. Tootja soovitab seda kasutama hakata alates 34. nädalast.

Seotud kujutis

Püsi füüsiliselt aktiivne terve raseduse jooksul!

Ma ise ei ole siinkohal heaks eeskujuks, sest 8. kuuni oli lihtsalt niivõrd kiire kogu aeg või siis lihtsalt paha olla 🙂 Kui ma lahkusin töölt, alles siis sain 8. kuul hakata füüsiliselt aktiivsemaks. Võtsin spetsiaalselt rasedatele mõeldud trenne. Ujumine ja jalutamine on samuti väga kasulikud. Tundsin end tõesti hoopis teisiti liikuva eluviisiga.

Soovitan MyFitnessi rasedate treeninguid Rocca Al Mares. Esmaspäeviti annab Elliko lihtsat ja nauditavat tundi. Põhimõtteliselt on tegemist aeroobikaga, kuid ta annab ekstra harjutusi, mis on kasulikud just raseduse ajal.

Võta kindlasti loenguid ja tunde perekoolidest!

Ämmaemandad ütlevad, et halvim variant on tulla sünnitama 0 ettevalmistusega. Pole ime, et niimoodi on päris hirmus nii vaimselt kui füüsiliselt hakkama saada! Tänapäeval on mitmeid perekoole, mis pakuvad laias valikus tunde.

Ise soovitan Ökobeebi perekooli Tallinnas, neil on väga põhjalikud loengud ja väga looduslähedane lähenemine erinevatele teemadele. Võtsime sealt tugiisiku loengut – õppisime, kuidas mees või keegi teine tugiisik saab olla reaalselt abiks sünnitusel. Olime varem sama pealkirjaga loengu läbinud ka haiglas, kuid see polnud isegi mitte võrreldav Ökobeebi loenguga. Sealne loeng oli palju praktilisem – räägiti laialt kogu protsessist, mida mehed peaksid teadma ning kuidas praktiliselt masseerida, tuge pakkuda ja aidata naist. 

Tasub uurida ka sellist huvitavat meetodit nagu “hüpnosünnitus”

Minu arvates näevad need sünnitused palju lihtsamad ja ilusamad välja, kui naine on õppinud hüpnosünnituse tehnikaid. Need ka tegelikult ON lühemad, lihtsamad, loomulikumad.

Ei, tegemist pole pendli viibutamise ja hüpnoosiga. Tegemist on meetodiga, mille käigus naine oskab end täielikult lõdvaks lasta ja lõõgastuda. Sellisel viisil peaks olema vähem valu. Eestis antakse ka sel teemal loenguid: https://www.hypnosynnitus.ee/ 

Hüpnosünnitus on sünnitusabi filosoofia ja meetod, mis põhineb usul, et kõik beebid peaksid sündima õrnas, rahulikus ja rõõmuküllases atmosfääris.

Kui ema on lapse sünniks füüsiliselt, vaimselt ja hingeliselt hästi ette valmistunud, võib ta kogeda sünnitust lihtsamal, pehmemal ja mugavamal, sageli ka valuvabal, viisil.

Meetodi lõi 1989. aastal USA terapeut, nõustaja ja pedagoog Marie F. Mongan ja see on tänaseks kasutusel juba 46 riigis. Tegemist on põhjaliku sünniks ettevalmistumise programmiga, mis õpetab lapseootel peredele lõdvestus-, enesesisendus-, hingamis-, visualiseerimis-, afirmatsiooni- ja massaažitehnikaid ning annab põhiteadmisi rasedusest ja sünnist. (Hüpnosünnitus, 2018). 

mõtle läbi sünnitusplaan ja võta tasuline ämmaemand kui võimalik

Your birth-plan guarantees that the medical personnel take into consideration your preferences.

I would recommend personal midwife because labour can take a long and it’s better to have one midwife you trust than 4-5 strangers who change during these hours.

Püüa praktiseerida lõõgastus- ja hingamistehnikaid igapäevaselt!

Põhimõtteliselt tuleks hinagata nina kaudu sisse nii, et kõht liigub ette ja suu kaudu välja nii, et lased huuled täiesti lõdvaks. Samuti soovitatakse häälega hingamist, A, O ja U on parimad häälikud. I ja E on kõige halvem variant, sest need sulgevad sünnituskanalid! Hääöega hingamine võib esialgu tunduda naljakas, aga see peaks olema väga tõhus!

Kas teadsid, et Sinu ülemised kehaosad on otseselt seotud sünnitusteedega? Kui lõdvestad kaela, häälepaelasid ja õlgu, siis automaatselt lõõgastuvad ka sünnitusteed ning beebi saab kergemini tulla.

Ole positiivne ja rahulik ning ära lase teistel end hirmutada!

Kuigi võib tulla ette raskeid hetki (pinge, stress, ületöötamine, lein), siis tuleks lihtsalt sügavalt hingata ja jääda võimalikult rahulikuks. Beebi tunneb Su emotsioone ja närvitsemine on talle kõike muud kui kasulik!

Kui keegi räägib Sull õudusjutte enda sünnitusest, siis on Sul õigus sellest keelduda. Mul on väga lihtne põhimõte: sa saad seda, mida tahad. Teiste hirmujutud võivad sinu alateadvusesse kuhjata põhjendamatut hirmu, mis omakorda võib mõjutada Sinu sünnitust hirmsamaks, kui see tegelikult võiks olla. Ainult positiivsed mõtted aitavad sünnitusest luua ilusa ja positiivse sündmuse.

A.K.

 

Next Post

Previous Post

Leave a Reply

© 2020 Annika Kuusk